Crenial Elektro Terapi

Cranial Electrotherapy Nedir?

Cranial electrotherapy sınıfında en fazla araştırılan cihaz olmakla beraber 55 bitmiş bağımsız çalışma ve yayına sahiptir.3 haftalık kullanımdan sonra hastaların %93’ünün ağrı, anksiyete, depresyon ve insomniya’da önemli bir rahatlama sağladığı görülmüştür.

Cranial Electrotherapy Etkileri Nedir?

• Genellikle hızlı, kümülatif ve kalıcı olmasıdır.
  • Beynin alfa-ritimlerinin aktivasyonunu, beynin diğer bioritimlerinin normalize olmasını, serotonin, asetilkolin, met-enkefalin ve beta-endorfinlerin konsantrasyonlarının artmasını sağlar.
  • Beynin alfa ritminde olması sakinleştirici etkiye sahiptir, gerginlik ve stres azalır, ruh hali normalize olur.
  • Nörotik semptomların azalması, gerginliğin ve değişik korkuların giderilmesi.
  • Duygusal durum pozitifleşmektedir.
  • Hasta seans sırasında rahatladığını ve kaslarının gevşediğini hisseder.
  • Kaslarda ki gevşeme kasılmaların ortadan kalkmasını sağlar.
  • Psikolojik kökenli fiziksel ağrıları ortadan kaldırır.

Cranial Electrotherapy Kullanım Alanları Nelerdir?

Anksiyete Bozuklukları(Kaygı), depresyonun farklı tipleri, psikosomatik hastalıklar, kronik yorgunluk sendromu, uyku bozuklukları, fobiler, travma sonrası stres bozukluğu, alkolizm, uyuşturucu bağımlılığı, uyuşturucu bağımlılığı, sigara, yeme bağımlılığı, hiperaktivite ve dikkat eksikliği sendromu, sinirsel tikler, enürezis.

Cronial Electrotherapy Başarı Oranı Ve Yan Etkileri  Nedir?

• 6000 hasta üzerinde yapılan çalışmalardan sadece, 506’da 1 hastada baş ağrısı,910’da 1 hastada deri irritasyonu görülmüş olup bunlar minör ve kişiye özgü olarak görülmüştür.
  • CES tedavisinin anksiyete, depresyon, insomnia, algılama bozukluğu ve ağrı için en geçerli yayın ve meta analizi Bioelectromagnetic Medicine ( Marcel Dekker,Inc,New York ) dergisinde 2004’de Kirsch ve arkadaşları tarafından yapılmıştır. Çalışmada depresyon tedavisinde 1075 hastada %57 olumlu gelişme( bu çalışmada 10 az, 30 orta, 50 yüksek olarak kabul edilmiştir). 500 adet anksiyete hastasında %62’lik düzelme görülürken, 21 araştırmada da CES tedavisinin 940 adet insomnia hastasında  %62 oranında olumlu düzelme sağladığı görülmüştür.
Beni Arayın